Algemene Leden Vergadering

De Algemene Leden Vergadering (ALV) komt er weer aan. Een gezellige dag gecombineerd met serieuze clubzaken. Sancho probeert elk jaar er uitje van te maken. Eerst de gelegenheid tot een bezoek aan de lapjesmarkt in Utrecht, de locatie van de vergadering is op loopafstand van de lapjesmarkt. Na de markt is er een gezamenlijke lunch, waarna de vergadering volgt. Er wordt verslag gedaan van het afgelopen jaar en de punten van komend jaar besproken met elkaar. Afsluitend is er een borrel, waar nog nagepraat kan worden over de dag.

Hieronder volgt een dagverslag:
Het was voor mij eigenlijk altijd een ongrijpbaar concept, de Algemene Leden Vergadering. Klinkt saai en iets voor de dames met veel verstand van zaken. Vorig jaar kwam ik er achter dat het een heel andere ervaring was.

Vroeg in de ochtend ging ik samen met een andere Sancho dame op pad richting Utrecht. We waren vroeg in Café Marktzicht en konden we rustig wakker worden met een kop thee en koffie. Langzaamaan druppelde er dames binnen van Sancho of zagen we bekenden de markt op lopen. Het begon bij mij ook te kriebelen, je kijkt vanuit het café zo de markt op. Al die stofjes, ik wilde naar buiten.

Op de markt kwamen we steeds dames van Sancho tegen. Elkaar wijzen op stofjes die je gezien hebt, even advies vragen hoeveel stof je nodig zou hebben voor een bepaalde jurk. Heerlijk! Ik heb leuke stofjes gevonden, die tijdens het clubweekeind meegingen om verwerkt te worden. 

Helaas zat het weer niet mee en begon het te regenen. Bij de wandeling naar de markt toe had ik een winkel gezien waar ze jurken van een bekende merk verkochten en samen met een andere Sancho dame ben ik even die winkel in gegaan. Samen kritisch zijn op confectiekleding, wat fijn dat ik niet de enige ben! We moesten wel opschieten, want de lunch zou al klaarstaan.

Op de vergaderlocatie stond al inderdaad een heerlijke lunch klaar, er was keuze genoeg. Er werd het een en ander uitgewisseld en de gekochte stofjes werden bewonderd. Hierna was het tijd voor de serieuze zaken en ik vond het fijn om te horen hoe het met de vereniging ging. Er was voldoende ruimte om te reageren op de besproken punten of vragen te stellen als iets niet duidelijk was. De vorming van het nieuwe bestuur vond ik reuze spannend, want ik had mezelf ten slotte verkiesbaar gesteld. Na de stemming bleek dat ik zitting mocht nemen in het nieuwe bestuur, superleuk!!

Na de vergadering was er een borrel. Er waren lekkere hapjes en drankjes en heb ik nog heerlijk zitten kletsen met een aantal dames. Aan het einde van de dag keek ik terug op een leuke dag, waar ik heerlijk mijn hobby kon delen met vele dames!

Komen jullie ook dit jaar?

Geef een reactie

