Clubweekend 2017 deel I

In een aantal delen gaat Nicole Claudia ons een inside geven van het Sancho clubweekend 2017 en waarom dit ieder jaar een groot succes is. Lees, geniet en vraag je af of je je volgend jaar ook aansluit bij dit super weekend.

De aanloop naar dit Sancho clubweekend begint al snel na het Clubweekend 2016, want dan wordt er weer een datum geprikt voor volgend jaar. In de herfst krijgen we te horen wanneer dat is we ons op 16 januari 2017 kunnen inschrijven. Het is altijd spannend of je een mailtje krijgt met het verzoek om te betalen, want er is slechts plek voor circa 40 dames…

Met dit soort facturen ben ik altijd héél blij, want dan kan ik met koeienletters in mijn agenda YES neer kladden… Dat merk je ook op het Sancho forum. Iedereen meldt het zodra ze weet dat ze mee kan. Ook wordt er een forumitem geopend met wat je van plan bent om te gaan maken/doen. Leuk is het om te lezen, dat de één al maanden of weken van tevoren een waslijst heeft en de ander op de dag zelf (ik dus) aan het tekenen en knippen is.

Ook wordt er een forumitem geopend met wie wat meeneemt…. strijkijzers, tosti-ijzers, strijkplanken, spiegels en allerhande aan persgerei wordt afgevinkt. Dan volgt ook nog een forumitem met carpoolers, bijrijdersstoelen of plekjes voor machines. Het wordt allemaal onderling geregeld.

Op Facebook zie je alras foto’s van tassen en machines op een rijtje in de gang staan. Ook auto’s worden volgestopt met ladekastjes (echt ideaal) en zelfs bureaustoelen worden meegenomen. Helaas is mijn tuut te klein, dus ik denk dat ik volgend jaar een zacht stoelverhogertje meeneem.

CW 3

Per project wordt er van alles verzameld. In tasjes, bakken of lades. Dan zijn we ineens toch niet zo ongeorganiseerd wat onze naaitafels altijd doen vermoeden.

CW 4

Er wordt op Facebook en het forum afgeteld hoeveel nachtjes het nog is. En ineens moet je opschieten om je spullen precies pas in je auto geplopt te krijgen. Want er moet vaak nóg iemand mee, inclusief diens slaapspullen en machines. Ik (Nicole Claudia) ging Ineke (Pippetip) ophalen. Ik heb niet zo’n grote auto en een onverwachts grote shopper met stofjes voor de Kringloophoek en twee shoppers vol verlengsnoeren extra, maakten het ietwat voller dan ik had bedacht. Maar het paste precies met passen, meten en geschuif van de stoel. De stoel stond in stand méga naar voren. Na een gezellige rit met héél veel gekwebbel, gelach en een perfect functioneren navigatie, komen we ruim 1,5 uur later aan bij de Grote Bunte. Een prachtig monumentaal pand.

Allerlei auto’s staan ervoor al geparkeerd. Daar past mijn kleine auto ook nog wel bij. Iedereen liep in en uit en de trap op en neer. Vele handen maken licht werk, want er werden door de andere dames ook wat tassen en spullen naar boven gebracht.

Op de rechter foto is de entree naar de eetzaal helemaal leeg, maar die stond daarnet nog hélemaal vol met tassen, naaimachines, slaapzakken, rolkastjes, strijkplanken, spiegels, kratten, shoppers, patroonpapier, linialen, enzovoort.

 

Einde deel I geschreven door Nicole Claudia

Geef een reactie

