Clubweekend 2017 deel II

En hier start dan deel II van het uitgebreide en persoonlijke verslag van Nicole Claudia.

 

In no-time heb ik de auto weg gezet, slaapspullen naar het slaapgebouw gebracht en ze in een kamer neergezet waar geen snurker ligt… Hoop je… Over de eerste kamer die ik bezocht werd gezegd dat daar twee dames lagen die snurkten, dus heb ik een ander plekje opgezocht. Sommige dames zijn erop berekend en hebben oordopjes bij zich. Nu heb ik heel de dag gehoorapparaten in, dus een beetje laten luchten ’s nachts op die afdeling is wel prettig.

Bedden worden opgemaakt. Ook ik, omdat ik er nog weleens een latertje van bak. En niet iedereen is zo’n nachtbraker als ik, dus dan is sluipie sluipie zachtjes doen niet handig als iemand lekker ligt te slapen en je je bed nog op moet maken en alles giga-veel herrie (lijkt) te maken.

De start is altijd wat rommelig, want iedereen  komt werkelijk uit heel Nederland hierna toe gereden en sommigen hebben gewoon tot 17:00 uur moeten werken. Het is etenstijd en er zijn verschillende soepjes. De verse soepen zijn gemaakt en meegenomen door Inge. Er is ook soep door de beheerder/cateraar in een pan gebracht. Er is brood, diverse soorten beleg, thee, melk, jus d’orange. Noem maar op. Iedereen schuift lekker op een plekje en begint te kwebbelen. Er worden groetjes overgebracht van diegene die er niet bij konden zijn, complimentjes over outfits en gevraagd welk patroon het is. Een gezellige boel dus.

Door Inge wordt namens het Sancho bestuur iedereen hartelijk welkom geheten en even in grote lijnen wat huisregels doorgegeven en waar de corveelijst te vinden is. Ook dat er een tasje in de serre staat met wat lekkers, knoopjes of een klosje garen, kortingsbonnen en een flesje water dat je steeds bij kunt vullen.

CW 10

En daarna… Tadaaaah heb ik corvee!! Ik ga de vaat aanvallen met een vaatborstel en een plons sopwater. Ik ben namelijk niet als eerste ingestroomd qua eten, dus er is al een bups van de vaat door de andere dames weggewerkt. Er komen verschillende dames inspringen (die volgens mij geen corvee hadden). Onder andere Hannie en Aaltje geven de theedoek even een zwiep over de borden en het bestek. En niet veel later loop ik naar boven en ga ik mijn tafel eens inrichten. Ik plof de locker namelijk op mijn ladekastje en dan heb ik nog een halve tafel tot mijn beschikking en dat is héérlijk riant!

Er staan inmiddels héél wat machines te ratelen. Als snel zijn er al kledingstukken gereed. Schattige keerbare rokjes en broekjes voor kleine ukkies en moet er een waslijn worden opgehangen. Alleen het draag ligt lichtelijk in een knoop. Dus Henrike en Thea zijn druk bezig de boel te ontklitten, terwijl Inge op de tafel klimt om te kijken of er qua hoogte een bereikbare haak is om de draad van de ene kant van de ruimte naar de andere kant te leiden.

CW 13

Ik ben nog niet zover dat ik mijn naaimachine en locker kan laten ratelen en ben eikpunten aan het doorslaan en daarna locken. Er zijn ook dames die beneden aan de tafels aan het uitraderen zijn, stofjes knippen of gewoon aan het kwebbelen zijn. Alles mag of kan.

Tussendoor maken Anouk en ik een kring van stoelen voor de Kringloophoek, zodat het duidelijk is dat het stofjes zijn die meegenomen mogen worden. Ook in de Lingeriekamer is een tafel ingericht als kringloophoek. Stapels patronenboekjes, kant en stofjes… Er wordt ijverig gesnuffeld. Tialda maakt al snel van een kringlopertje een slaapmaskertje, zoadat er geen streepje licht haar wakker kan houden c.q. vroeg wekt. Heerlijk!!

Er zijn twee naairuimtes, anders is het net te krap. Zo hebben de dames van de lingerie een beetje privacy, want die staan niet (zoals ik) in hun onderjurk om kleding door te passen, maar een straatje verder….

 

Einde deel II. Geschreven door Nicole Claudia

Geef een reactie

