Clubweekend 2017 deel III

En we zijn weer een deel verder. Deel III dit keer van de belevenissen van Nicole Claudia over het Sancho clubweekend 2017.

CW 16

Aan mijn tafel wordt er druk gespeld, gelockt, genaaid en door Inge zelfs al het vierde kledingstuk gepast. Achter mij worden schattige dubbelzijdige rokjes gemaakt en broekjes in leuke tricotjes. Ik zie dat Thea bezig is met een paperpiercing quilt en die maar liefst 44 blokken met een zeilbootje aan het maken is. En ze zijn allemaal verschillend, maar wel in de tintjes rood, wit en blauw… Ik ben zelf bezig met spelden en met grote-steken-snel-thuis-naaien (rijgen). Er gaan ook dames naar beneden om even wat te drinken en dan naar bed. Langzaamaan wordt het stiller en stiller en duik ik meer en meer in de beschrijving van de jurk en merk ik dat ik het niet meer zie…. Het houdt me goed bezig, maar ergens rond half één vind ook ik het welletjes. Het is laat, mijn hersencellen liggen op apegapen en ik heb zin in even wat drinken en kwebbelen en sta op. Ik doe de machines uit en loop naar de eetzaal. Daar zit een hele bups dames te kletsen. Ik pak wat te drinken en ga er gezellig bij zitten. Ergens rond kwart voor twee nokken we af en zoeken we allemaal ons bed op.

Eerst naar het toilet, dat scheelt weer een deur open-en-dicht lawaai. Als ik de deur van mijn kamer open doe, is het stikkiesdonker. Oeps!! Het is nu even spoorzoeken waar de wasbak is, want de gordijnen zijn ook helamaal dicht. Van de eerste wasbak die ik tref doet het lampje het niet, maar de tweede gelukkig wel.

Ik kijk naar mijn slaapkamergenootje en zie dat Ineke lekker slaapt. Ik sluipie sluip verder op mijn laarsjes en vind dat die gespen aan mijn laarsjes toch wel heel veel herrie maken. Pffff… snel uit die dingen. Dan uitkleden, lenzen uit, tandenpoetsen en het gordijn ietsie pietsie open. Ik wil namelijk de uitgang nog wel kunnen vinden als ik naar het toilet wil en ik doe het lampje uit en plof in bed.

Nu denk je dat ik gelijk in slaap val, omdat het héél laat is, maar nee…. Het jurkje blijft me bezig houden…. Hoe zit dat nou toch…. Na een uurtje peinzen en het hele jurkje van alle kanten te hebben bekeken in mijn hoofd vat ik hem ineens…. en ik val plof in slaap!

CW 17

Ik ben de volgende ochtend ergens rond half tien bij het ontbijt. Er zijn niet zo heel veel mensen meer aan het ontbijten. Ik pak thee, Griekse yoghurt met cruesli en een boterham met oude kaas en ik ga bij Nienke aan tafel zitten. Even rustig wakker worden en kwebbelen. Daarna naar boven met een kop thee en een blikje Cola. Ik kan voorlopig weer lekker vooruit!

Ik zie dat er nóg meer kledingstukken (grote en kleine) aan knijpertjes aan de lijnen hangen. Er worden ook prachtige portemonnees gemaakt, waar je werkelijk tig pasjes in kwijt kunt. Her en der wordt wat doorgepast en voor de spiegel bekeken hoe het zit. Er kijkt meestal iemand mee of er zijn zelfs meerdere dames die meekijken en meedenken. Echt super al die hulptroepen. Lockgaren wordt geleend of een blind ritsvoetje, er wordt gekende waarom een naaimachine weigert om knoopsgaten te maken. Iemand wordt even gemeten, er wordt naar een mouwkop gekeken…. In je eentje kom je er nooit zo snel uit, letterlijk, want ik word door Tialda uit mijn jurkje gespeld. De middenachter moest tijdelijk even dicht, c.q. krijg je je jurkje of rokje aangepast. Ik zie Henrike in een vrolijk zomers jurkje rondlopen. Alleen haar mouwtjes moeten korten worden gemaakt, want dat is mooier. Kijk… dat is het voordeel van zelf maken!!

Ondertussen gaat mijn overbuurvrouw Inge als een trein. Ze heeft al twee broeken en een top af en is nu met een groene voorjaarsjas bezig. Wat een lekkere knalkleur. Ze heeft ergens retro knopen vandaan en die zijn net een tintje donkerder.

Om 15:00 uur heb ik samen met Tialda corvee. We moeten de thee en de koffie regelen. Gelukkig is er iemand die mij wel wijs kan maken met hoe dat moet met dat apparaat. Thee weet ik inmiddels we. Dat is een giga-gigantische tapketel waar direct heet water uit komt, maar de koffie… tjsa…. Ik heb mijn ex-schoonmoeder weleens koffie gegeven waar haar haren stijf van overeind gingen staan. Gevalletje streepjes en schepjes met de mokken en kopjes door elkaar klutsen. Sindsdien héél voorzichtig geworden met het aantal scheppen wat erin moet. Maar deze keer verliep het soepeltjes en heb ik twee volle potten gezet en niemand kreeg grote ogen na de eerste slok, dus dat zat wel snor. Tialda ging met wat borden en koekjes de high tea accessoires maken. Op elk bordje kwamen diverse soorten koekjes en ook de overgebleven vlaaien van gisteren werden erbij gezet. Was lekker en gezellig!

Tijdens het opmaken van de high tea bordjes komt de cateraar binnen en die meldt dat ze wegens omstandigheden om half zes het eten komt brengen… We eten friet met bal gehakt… en we hebben stoofvlees met diverse groeten, die de hele dag al staan te stoven in de slow-cooker. Tussendoor krijgen we wel de melding dat elke keer dat de deksel wordt opgelicht om in de pan te kijken er een uur bereidingstijd bij komt… en verrek… dan wil je helemaal graag die deksel oplichten om te kijken en te snuffelen… ’t is toch wat he?

In de strijkkamer staan twee strijkplanken en allerlei perskussens. Perfect plekje om ook beleg uit versteviging te knippen en daarna erop te strijken. Rommel maken we natuurlijk ook. Een hele berg draadjes op tafel. En zoals je ziet verzamelen we ook blikjes. Kwebbelen doen we nog steeds veel en om half één taaien we af…. Beneden zitten nog wat dames en we pakken wat te drinken en ploffen op een stoel. Pfff… helemaal tevreden… We kletsen over wat we gedaan hebben en wat we af hebben of af willen hebben. Maar ook over onze gezinnen, kids, werk… over van alles wordt gezellig gekwebbeld en er wordt vooral héél veel gelachen. Er gaan steeds meer dames naar bed en om half twee loop ik met Hannie en Joke naar buiten. Het is stikkedonker en best frips. Ik lig razendsnel gepoetst en in mijn ponnetje in mijn bed en ben dan ook gelijk vertrokken…

Dit was het derde deel van het “kamp”verslag van Nicole Claudia. Volgende week het laatste deel.

 

Geef een reactie

